کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

تجربۀ موفق گفت‌وگو با زنان سیستان و بلوچستان

در تاریخ 13 آبان 1401 خانم سلما احمدی، فعال اجتماعی و فرهنگی، کارگاه بازآفرینی مهارت‌های گفت‌وگو را برای 23 نفر از معلمان و فعالان فرهنگی در نمازخانۀ مدرسۀ 13 آبان شهر ایرانشهر برگزار کرد.

سلما احمدی یکی از شرکت‌کنندگان کارگاه سه روزۀ بازآفرینی مهارت‌های گفت‌وگوست که در تاریخ 21 تا 23 آذرماه 1397 با همکاری و مشارکت گروه زنان بلوچ بالی کپوت، شورای اسلامی شهر ایرانشهر و دفتر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در شهر کوچک ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گفتنی است که مهرماه سال 97 گروه زنان بلوچ بالی کپوت متشکل از گروهی از معلمین و فعالان فرهنگی شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان، از برادران و خواهران اهل سنت، با دفتر کانون گفت‌وگو در تهران تماس گرفتند و برای برگزاری کارگاه بازآفرینی مهارت‌های گفت‌وگو ابراز علاقه و آمادگی کردند. از شرایط و شیوۀ برگزاری کارگاه که مطلع شدند مانع بزرگی بر سر راهشان بود: تأمین منابع مالی برای برگزاری کارگاه. اما از آنجا که رسالت کانون گفت‌وگو ترویج و معرفی و توسعۀ فرهنگ گفت‌وگوست، کانون بر آن شد که برای برگزاری کارگاه و همکاری با این دوستان حداکثر تلاش را بکند تا با حداقل هزینه این کارگاه  برگزار شود.

گرچه هماهنگی‌ها کمی دشوار بود و تعداد پرواز تهران به ایرانشهر محدود بود اما با پیگیری‌های بسیار انجام شده، پرواز مستقیم برای راهنماهای با تجربۀ کانون، خانم‌ها اکرم میرغفاری و سوزان محمودی به ایرانشهر تنظیم شد.

خانم میرغفاری، راهنمای این کارگاه، دربارۀ کارگاه سال 97 می گوید:

“این گروه یکی از بهترین گروه‌هایی بود که تاکنون برایشان کارگاه برگزار کرده‌ایم. افرادی بسیار علاقمند، باهوش، فرهنگی و صمیمی. آن‌ها ما را به خانه‌هایشان دعوت و استقبال گرمی از ما کردند. در پایان کارگاه نیز کتاب کوچک گفت‌وگو از طرف کانون به تمام شرکت کنندگان هدیه داده شد .

در کارگاه سال 97 خانم سلما احمدی، فعال اجتماعی و فرهنگی، حضور داشتند. تأثیر کارگاه گفت‌وگو و علاقمندیش به ترویج این فرهنگ موجب شد که در این چند سال ارتباط ما به صورت آنلاین با او حفظ شود. چند روز پیش سلما با من تماس گرفت و گفت که قصد دارد که کارگاهی برای همکاران و دانش‌آموزانش برگزار کنند و از ما راهنمایی ‌خواست.

با کمک خانم‌ها شبیری و بنی‌هاشمی از راهنماهای کانون گفت‌وگو تمرین‌ها را انتخاب و با هم مرور کردیم.

سلما در تلاش است تا بتواند با همکاری کانون گفت‌‌وگو کارگاه‌های بیشتری را در شهر کوچک ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان برگزار کند.”

گزارش تصویری زیر، عکس‌های کارگاه بازآفرینی مهارت‌های گفت‌وگوست که سلما احمدی برگزار کرده است. عکس‌های کارگاه گفت‌وگوی آذر ماه 1397 را هم اینجا ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.