کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

همراه ما باشید تا بهار را به خانه‌ها بیاوریم

بهار در خانه طرحی‌ست برای این روزهای درخانه ماندن، تا با مهارت گفت‌وگو لحظاتمان بهتر سپری شود. طرحی که به همت کانون گفت‌وگو و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اجرا می‌شود.

امسال همه ما ایرانی‌ها روزهای بهاری متفاوتی را آغاز کردیم؛ بهاری که در خانه و همراه با خانواده سپری شد. این در خانه ماندن فرصتی را فراهم کرد که با یکدیگر بیشتر حرف بزنیم و بیشتر گفت‌وگو کنیم.

ما نیز در کانون گفت‌وگو به این فکر کردیم که فضای گفت‌وگوهای خانوادگی را شیرین‌تر و عمیق‌تر کنیم. با این هدف به طرح «بهار در خانه» رسیدیم تا با همکاری مشترک معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، آن را عملی کنیم.

«بهار در خانه»، پنجره‌ای است گشوده به خانه، به ذهن و به دل‌هایمان. این بستۀ اهدایی شامل تمرین‌هایی برای بازآفرینی سه مهارت اساسی گفت‌وگو یعنی شنیدن و احترام و ابزار است که هر هفته به یکی از آن‌ها پرداخته خواهد شد.

مهارت نخستی که از آن خواهیم گفت، مهارت «شنیدن» است. محتوای طراحی شده برای این مهارت در چهار گروه «نگاه به دیگری – با هم اندیشیدن»، «خلاقیت‌های فردی و دسته‌جمعی»، «سرگرمی‌های دورهمی» و «نگاه به خود و رشد مهارت‌های فردی»، تهیه و تدوین شده و در سایت کانون گفت‌وگو دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

از مهارت «شنیدن» که حرف زدیم و تمرین‌های آن را با هم و در خانه‌ها انجام دادیم به سراغ ۲ مهارت دیگر یعنی «احترام» و «ابراز» خواهیم رفت.

با سایت و شبکه‌های مجازی کانون همراه باشید تا از طرح «بهار در خانه» بیشتر بدانید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.