کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

آغاز ثبت‌نام پرورش راهنما در کانون گفت‌وگو

کانون گفت‌وگو از متقاضیان شرکت در کارگاه‌های پرورش راهنما ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون گفت‌وگو، ثبت نام کارگاه پرورش راهنما، دورۀ تهران ۱۳۹۶ آغاز شد.

هدف از این کارگاه، پرورش راهنمای گفت‌وگوست. تلاش بر آن است تا شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها خود در آینده برگزار کنندۀ کارگاه‌های گفت‌وگو باشند و یا در مواقع لازم تسهیل‌گر تعاملات و گفت‌وگوهای شکست خورده باشند.

در اين کارگاه، محورهای شناخت گفت‌و‌گو به صورت تفصيلی و کاربردی، در جهت پرورش راهنمای گفت‌وگو  به تجربه در می‌آید. در این راستا از سه  محور اصلی می‌توان نام برد.

1) تمرین گفت‌و‌گو:

یکی از اصول کارگاه گفت‌وگو ایجاد فضای امن برای شرکت کنندگان است  که در آن بتوانند به تمرین گفت‌وگو بپردازند و مهارت‌های محوری گفت‌وگو را مورد استفاده قرار دهند. باهم گفت‌وگو کنند و گفت‌و‌گوی انجام شده را مورد بازنگری و بررسی قرار دهند.

2) خودسازی راهنما:

مهمترین کار راهنمایان گفت‌وگو آشنایی آنها نسبت به طرز تفکر خود، پیش‌داوری‌های خود و قضاوت‌های خودشان است. هر چه آگاهی نسبت به نوع برداشت و آگاهی به محدودیت‌های خودشان بالا برود کیفیت حضورشان که نگهبان روند گفت‌و‌گو است بالاتر رفته و بهتر می‌شود.

کلید فهم این پویایی در آن نهفته  است که راهنما  personal mastry  خود را پرورش دهد  به این معنا که نوعی توانایی در خود ایجاد کند که نه تنها به روند تفکر توجه کند بلکه ناظر خود نیز بوده و حضورش در خدمت عمق بخشیدن به مهارت‌ها باشد .

3) فضای کارگاه:

نوع و روش کار و امکانات یادگیری به نسبت تفاوت سازمان‌ها، گروه‌ها و نوع شخصیت شرکت کنندگانی که تمرین گفت‌وگو می‌کنند، متفاوت می‌شود. برای این کار در مورد وسایل و نوع فعالیت‌هایی که راهنما قرار است انجام دهد صحبت و تمرین انجام می‌گیرد.

شرکت کنندگان در کارگاه پرورش راهنما پس از گذراندن سه بخش این کارگاه و انجام پروژۀ پایانی، به جمع راهنمایان کانون گفت‌وگو می پیوندند و خود راهنما یا تسهیل‌گر کارگاه‌های گفت‌و‌گو می‌شوند.

بخش اول کارگاه در روزهای  ۱۲، ۱۳ و همچنین ۱۹ و ۲۰ مرداد برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه، لطفا با شمارۀ 09385186765 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.