کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

تقدیر وزیر ارشاد از تلاش‌های فاطمه صدرعاملی برای گسترش گفت‌وگو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون گفت‌وگو، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین بزرگداشت مقام زن و روز مادر صبح امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنرانی سیدرضا صالحی امیری برگزار شد. در این مراسم از تلاش‌های فاطمه صدرعاملی برای گسترش فرهنگ گفت‌وگو تقدیر به عمل آمد.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برای تداوم حیات تربیتی به الگوسازی نیازمندیم و زنان در این الگوسازی نقشی بی‌بدیل دارند.

وی با اشاره به شهادت یکی از زنان در فاجعه منا و زیارت وی به نیابت از مقام معظم رهبری، ادامه داد: این امر یک پیام روشن دارد که همه فرضیه‌هایی را که شکاف میان تلاش و خلاقیت‌های زنان ایجاد کرده، رد می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی شهیدان و همسران آنها گفت: امروز زنان در حوزه تالیف به سرعت در حال رشد و جهش هستند و صدا وسیما می‌تواند زنان فعال در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری را به جامعه معرفی کند.

صالحی امیری ادامه داد: کودک، نوجوان و جوان برای انتخاب مسیر تربیتی به الگوسازی نیازمند است و زنان در این مسیر نقشی بی‌بدیل دارند.

وی با اشاره به نگرش‌های گذشته به زنان تصریح کرد: یکی از نگرش‌های گذشته به زنان نگاه انزوا گزینی بود. در این نگاه هرگونه فعالیت اجتماعی زنان را نفی می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه دوم به زنان نگاه ولنگاری بود.  این نگرش نگاهی ابزاری به زنان داشت. با این اوصاف اما زنان در ایران دارای تبار تاریخی و ظرفیت بزرگ فرهنگی هستند و مغلوب فرهنگ غرب نمی‌شوند.

صالحی امیری درباره سومین نگرش به زنان نیز این‌گونه توضیح داد: سومین نگرش به زنان در اندیشه امام خمینی(ره) تعریف می‌شود. اندیشه امام به زنان نگاهی اسلامی و عقلانی است. نگاه اسلامی مبتنی بر اندیشه اسلام ناب محمدی و نگاه عقلانی مبتنی بر واقعیت‌های جامعه است.

صالحی امیری تصریح کرد: هر کسی تبعیض جنسیتی را روا بداند با اندیشه امام مقابله کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه مقام معظم رهبری درباره زنان نگاهی بلند است ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی بر نفی تبعیض جنسیتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی شده است و این نگاه باید افزایش یابد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: دیگر نگاه این وزارتخانه به زنان، نگاه فرصت محور و نگاه عالمانه است.

وی با اشاره به دیگر نگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه‌های منصفانه و شرافتمندانه، ارزش گرایانه، فرهنگی، انسانی، آینده نگر و پرهیز از نگاه ابزاری را از دیگر نگرش‌های این وزارتخانه نسبت به زنان برشمرد.

صالحی امیری تاکید کرد: باید جایگاه زنان را به رسمیت شناخت و بسترهای لازم را برای ارتقای آن ها فراهم آورد.

صالحی امیری با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه (س) گفت: امیدوارم همگی ما گفتمان فاطمی داشته باشیم و راه، عمل و گفتار ما در مسیر فاطمی باشد.

در این مراسم از زنان نمونه این وزارتخانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم از سایت امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.