کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

کارگاه گفت‌وگویی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون گفت‌وگو، نخستین جلسه از کارگاه «بازآفرینی مفاهیم گفت‌وگو» پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

این کارگاه اولین قدم برای مشارکت کانون گفت‌وگوی موسسه امام موسی صدر با طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی است که در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شده و پیگیری می‌شود.

در این کارگاه دو روزه که در ۱۶ ساعت طراحی شده، ۲۷ شرکت کننده حضور داشتند و پروین داعی پور و زهرا مجاهدی راهنمای کارگاه بودند.

لازم به ذکر است دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز لحظاتی در این کارگاه گفت‌وگویی در کنار شرکت کنندگان حضور یافت.

گزارش تصویری کارگاه را اینجا ببینید.

دكتر سیامک زند رضوى، مسئول دفاتر استانى انجمن جامعه شناسى و یکی از شرکت کنندگان در این کارگاه درباره تجربه حضورش متنی نوشته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

«کارگاه مفرح و سازنده بود. ۲۷ نفر زن و مرد از ۱۵ تا ۶۲ سال گرد هم آمدند و درباره گفت‌وگو و فرایندهای آن تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشتند، بازی و تمرین کردند. کارگاه پس از یخ شکنی و معرفی، با درخواست تفکر و یادآوری یک گفت‌وگوی موفق تجربه شده آغاز شد. پرسش این بود: در یک کلمه چرا گفت‌وگوی‌تان موفق بود؟

 شرکت کنند‌گان مهمترین نکته‌های گفت‌وگوی موفق خود را مشخص کرده، به کمک یکدیگر آنها را دسته بندی کرده و به دیوار چسباندند و این دسته‌بندی‌ها به‌دست آمد که نشان دهنده تنوع دیدگاه در میان شرکت کنندگان است:

1)    قدرت، اقتدار، وحدت ملی، منفعت جمعی و آگاهی‌بخشی، آزادی بیان.  2)    اعتماد به نفس ،راحت بودن، آرامش.

3)    جسارت، ریسک‌پذیری، شجاعت، صداقت. 4)     فهم مشترک، تلاش برای آماده کردن یکدیگر.

5)    همدلی، همفکری، گوش کردن فعال و صبوری.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.