کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

دیدار و گفت‌وگوی پیروان ادیان مختلف در مسجد سن‌دیه‌گو

مسجد و مرکز اسلامی سن دیه‌گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا به رسم هر سال با برگزاری روز درهای باز، میزبان پیروان ادیان مختلف شد تا با همسایگان مسلمان خود بیشتر آشنا شوند و گفت‌وگو کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون گفت‌وگو‌ به نقل از ایکنا، اویس صدیقی، نائب رئیس هیئت مدیره مرکز اسلامی سن دیه‌گو در سخنرانی خود در این مراسم گفت: بسیاری از مردم در مورد مسلمانان و همسایگانشان سوال دارند و ممکن است احساس نگرانی یا تردید داشته باشند که چطور ممکن است به سوالات آنان پاسخ داده شود. این برنامه فرصت مناسبی را برای پاسخ داده شدن به سوالات مردم و ارتباط و گفت‌وگ.ی بیشتر میان آنها فراهم می‌کند؛ چراکه به محض از بین رفتن ناآگاهی، اشتراکات و ابعاد مثبت زیادی پیدا خواهد شد.

صدیقی همچنین به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: مسلمانان به همان خدایی اعتقاد دارند که مسیحیان و یهودیان اعتقاد دارند. ما فقط نام‌های متفاوتی برای او به کار می‌بریم. ما همسایگان شما هستیم، ما پزشکان، وکلا، حسابدارهای شما هستیم. ما شهروندان عادی آمریکایی هستیم.

در این برنامه، تورهای بازدید از مسجد و سخنرانی‌های متعددی برگزار شد. همچنین غرفه‌هایی برای معرفی ابعاد مختلف تاریخ اسلام و حضور مسلمانان در آمریکا از جمله چاپ اولین قرآن در آمریکا در سال  ۱۸۰۶ دایر شده بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.