کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

بررسی کتاب «باهم اندیشیدن راز گفت‌وگو» با حضور فاطمه صدر عاملی

برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ به گفت‌وگو با فاطمه صدرعاملی، عضو هیئت مدیره کانون گفت‌وگو و مترجم کتاب باهم اندیشیدن راز گفت‌وگو اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون گفت‌وگو، بررسی کتاب «باهم اندیشیدن راز گفت‌وگو» نوشته مارتینا و یوهانس هارتکه مایر و ل. فریمن دوریتی و ترجمه فاطمه صدرعاملی موضوع این هفته برنامه سیم و زر است. این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه ششم مهر ۱۳۹۷ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نویسندگان کتاب باهم اندیشیدن راز گفتگو در یازده فصل به بیان چیستی مفهوم «گفت‌وگو» و همچنین آموزش‌ عملی آن به همراه مثال‌های متنوع پرداخته‌اند. عناوین فصول یازده‌گانه کتاب به ترتیب عبارتند از: «هدف از تالیف کتابی درباره گفت‌وگو»، «چرا انسان‌ها به گفت‌وگو روی می‌آورند؟»، «منظور از گفت‌وگو چیست؟»، «۱۰ شرط اساسی گفت‌وگو»، «روند گفت‌وگو»، «شیوه‌های اساسی گفت‌وگو»، «گفت‌وگو در زندگی روزمره اجتماعی»، «گفت‌وگو در مدرسه»، «گفت‌وگو در سازمان‌ها»، «گفت‌وگو و سیاست» و «گفت‌وگوی زیست محیطی».

کتاب ضمیمه‌ای نیز درباره چگونگی برپایی کارگاه‌های گفت‌وگو دارد. همچنین در انتهای کتاب منابع مورد استفاده برای نگارش و منابعی برای مطالعات بیشتر به تفصیل معرفی شده‌اند. باهم اندیشیدن راز گفت‌وگو را انتشارات اطلاعات منتشر کرده و تاکنون نیز  به چاپ سوم رسیده است.

برنامه «سیم و زر» هر جمعه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲، از رادیو فرهنگ با سردبیری امین خرمی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار در پوشش فرکانسی اف.ام رديف ۱۰۶ مگاهرتز و ای.ام رديف ۵۸۵ کيلوهرتز پخش می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.