کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

اجرای طرح گفت وگو در شهر در بوستان‌های پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای برنامه «گفت وگو در شهر» در ۲۲ بوستان پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون گفت‌وگو به نقل از ایرنا، ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: در راستای ارتقای سلامت روان جامعه، مکان‌هایی را در بوستان‌ها برای گفت‌‌وگوی شهروندان ایجاد کرده‌ایم تا بتوانند با یکدیگر بحث و تبادل ‌نظر کنند و تجارب زیسته خود را در موضوعات مختلف تعیین شده به اشتراک بگذارند.

وی افزود: بوستان مناسب در محله‌ها به عنوان مرکز محله می‌توانند بستری برای گسترش تعاملات اجتماعی مثبت غیررسمی و ارتقای ارزش‌های فرهنگی جامعه فراهم کنند.

معاون شهردار تهران هدف از اجرای طرح «گفت و گو در شهر» را جلب مشارکت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی از طریق توسعه فضای گفت‌وگوی عمومی در قالب کتابخانه‌های انسانی با مدیریت شهروندان فعال و با تجربه، یک سازمان مردم نهاد و افراد متخصص عنوان کرد.

شجاع پوریان ادامه داد: این طرح در قالب برنامه شادستان تهران به همت اداره کل سلامت با همکاری اعضای کانون های 10گانه خانه‌های سلامت محلات، سازمان‌های مردم نهاد و بخش های مرتبط شهرداری تهران از اول تا 19 مردادماه از ساعت 18:30 تا 20:30 در بوستان های نیاوران، شهرآرا، ملت، الغدیر، میعاد، قزل قلعه، قصر، تمدن، شمشیری، رضوان، اوستا، پارک شهر، خیام، سهند، پامچال، بهمن، شهدای گمنام، گلستانه، شقایق، ماهور، نیلوفر و باغ نو میزبان شهروندان است.

وی، خاطره گویی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، به اشتراک گذاری تجارب افراد دارای معلولیت و خانواده آنان، اشتراک تجربه مصرف دخانیات، قصه گویی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، اشتراک تجربه تغذیه سالم، اشتراک تجربه من و استرس‌هایم، اشتراک تجربه مشکلات دوران سالمندی و اشتراک تجربه افراد دارای معلولیت و حضور در شهر را از جمله موضوع های گفت‌وگو در شهر عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اشتراک تجربه من و شبکه‌های مجازی، اشتراک تجربه من و فرزندپروری، اشتراک تجربه من و سرطان، اشتراک تجربیات سالمندان موفق، عدم آگاهی مردم در ارتباط با افراد دارای معلولیت و اشتراک تجربه خودمراقبتی برای تأمین سلامت خانواده از دیگر موضوع‌های طرح «گفت‌وگو در شهر» است.

شجاع پوریان در بخش دیگری از سخنان خود افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی را منجر به ایجاد وضعیت مخاطره آمیز و آسیب پذیر برای جوامع رو به توسعه و گسست ارتباط میان انسان و محیط زندگی او دانست و گفت: این شکاف در کشورهای در حال توسعه و به ویژه در کلان‌شهرها بیش از هر زمان دیگری موجب افول کیفیت زندگی شهری شده است.

وی افزود: حضور مردم در کنار یکدیگر و دستیابی جمعی به اهداف برنامه محلی، نوعی احساس تعلق به فضای محله و جامعه محلی به وجود می‌آورد و در حقیقت سرمایه اجتماعی آنان از طریق مشارکت افزایش پیدا می‌کند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های گفت‌وگو از ضرورت‌های ارتباطی جامعه است و گفت‌وگو با جامعه مدنی در دستیابی به توسعه پایدار شهری موثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.