کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

برنامه خانه گفت‌وگوی اهواز در روز گفت‌وگو

خانه گفت‌وگوی اهواز در روز «گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان» نشستی را با برنامه‌های متنوع گفت‌وگویی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون گفت‌وگو، این نشست در چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ برگزار شد و نخستین برنامه این نشست به بررسی دیالوژیکی فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی اختصاص داشت. ایمان دهدشتی نسب از راهنمایان کانون گفت‌وگو، در این بخش توضیحاتی درباره گفت‌وگو و اهمیت درک دیگری و تفاوت دانستن با درک کردن، ارائه و در ادامه با انتخاب بخش‌هایی از فیلم «فروشنده» ضعف درک و فهمیدن دیگری در این فیلم را تحلیل و بررسی کرد.

بخش دوم برنامه به اجرای فعالیت گروهی «پناهگاه» اختصاص داشت. در این فعالیت حاضران به گروه‌های ۶ نفره تقسیم شده و مطابق با توضیحات تسهیلگر، فعالیت را انجام دادند. شیوه اجرای فعالیت پناهگاه به این صورت است که هر گروه به عنوان تنها بازماندگان یک فاجعه اتمی باید از لیستی چند نفره شامل شغل‌های گوناگونی مانند پزشک، مهندس، روانشناس، ژنرال ارتش و …. سه نفر را برای بردن به پناهگاه انتخاب کند.

پس از انجام این برنامه شرکت کنندگان نظرشان را درباره این فعالیت بیان کرده و درباره موضوع ارزش انسان‌ها در انتخاب شدن یا نشدن و حق زندگی به گفت‌وگو پرداختند. راهنما و تسهیلگر این فعالیت سپیده شهنی زاده بود.

در بخش پایانی برنامه نیز حاضران به تماشای کلیپی از تجربه گفت‌وگویی یک دختر عرب و اسرائیلی نشسته و در ادامه نظر خود را پیرامون داستان این تجربه بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.