کانون گفت‌وگو برای گسترش و ترویج دیالوگ فعالیت می‌کند.

معجزه گفت‌وگو

معجزه گفت و گو

تالیف: سوزان هیت‌لر

مترجم: اکرم کرمی

سال انتشار: 1388

نوبت چاپ: دوم

تعداد صفحات: 369 صفحه

قیمت: 4800 تومان

ناشر: موسسه انتشارات صابرین

 

 

 

معرفی کتاب

کتاب معجزه گفت‌وگو: راز دستیابی به زندگی مشترک عاشقانه و مستحکم، شامل سه بخش کلی «اصول گفت‌وگوی مشترک»، «کنار آمدن با تفاوت‌ها» و «روابط خوب را به عالی تبدیل کنیم» است. بخش نخست کتاب شامل سه فصل است که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «اسرار صحبت کردن»، «اسرار گوش دادن» و «اسرار گفت‌وگو».

بخش دوم کتاب نیز هفت فصل دارد و در آن مباحث و سرفصل‌هایی چون «گفت‌وگوی اصلاحی»، «خشم یعنی تابلوی ایست»، «روبه‌رو شدن با خشم بدون ستیز»، «پاکسازی پس از آلودگی»، «تصمیم‌گیری مشترک»، «حل اختلاف» و «تخلف از مقررات و خطای عمد» مطرح شده‌اند. بخش انتهایی کتاب نیز سه فصل با این عناوین دارد: «حمایت از یکدیگر»، «صمیمت» و «کانونی گرم و صمیمی بسازید».

«معجزه گفت‌وگو» در اصل مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که مخاطب به کمک آنها می‌تواند بر مشکلات زندگی زناشویی در عصر حاضر فایق آمده و بر مشکلات برخاسته از اختلافات غلبه کند. بنابراین طیف مخاطب این کتاب افراد متاهل و همچنین کسانی هستند که قصد ازدواج دارند.

بر این اساس در بخش نخست کتاب، اصول برقراری ارتباط بین همسران را آموزش می‌دهد. بخش دوم راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا همسران بتوانند با استفاده از آنها با مشکلات ناشی از اختلافات کنار بیایند و در نهایت، بخش سوم نیز به چگونگی تحکیم روابط در یک ازدواج صحیح می‌پردازد؛ به گونه‌ای که همسران واقعا بتوانند آن را به حد ایده‌آل برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.